Hur gör jag en retur?
Det är enkelt att göra en retur hos Moory! Enligt distanshandelslagen har du alltid 14 dagars öppet köp, men vi vill att du ska vara nöjd – därför ger vi dig hela 365 dagar på dig att returnera en vara. Du får ångra dig och göra en retur oavsett anledning, så länge varan är oanvänd och produktens emballage och etiketter finns kvar.
Så här gör du
- Packa produkten väl och använd gärna samma kartong som du fick varan i. Om du använder en mindre kartong för att minska paketets storlek och miljöpåverkan går det också bra – men se till att produkten är väl skyddad.
- Fäst returfraktsedeln (som vi skickade med i ditt paket) på utsidan av paketet.
- Lämna in paketet till ombudet och spara kvittot tills vi har bekräftat att din retur är hanterad.
Returkostnad
Om du använder vår returfraktsedel debiteras du 89 kr för returfrakten.
För tunga eller skrymmande paket som måste hämtas hemma hos dig debiteras en returfrakt på 999 kr.
Viktigt att tänka på
Returen måste komma tillbaka till oss i säljbart skick. Det betyder att produkten ska vara förpackad i sin originalförpackning och inte använd.
Ingen tejpning får ske direkt på originalförpackningen – använd ett ytteremballage.
Alla etiketter ska sitta kvar, och eventuella manualer eller tillbehör ska skickas med.
Återbetalning
När vi har hanterat din retur återbetalas pengarna via samma betalningssätt som användes vid köpet. Om du till exempel betalade med Swish, får du återbetalningen via Swish. Betalade du med kort, kommer pengarna tillbaka till kortet. Återbetalningen hanteras av vår betalningspartner och kan ta några bankdagar.
Om något skulle kännas oklart eller om något går snett, hör gärna av dig till oss på hej@moory.se så hjälper vi dig!